5 weken in Brazil - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu 5 weken in Brazil - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu

5 weken in Brazil

Door: neeltjeinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

19 Maart 2012 | Brazilië, Vitória

Ola allemaal,

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik mijn laatste verslag heb geschreven, dus hier weer een update.

In mijn laatste verslag zat ik nog volop in het Braziliaanse carnaval. De tijd die ik daar had was super en soms mis ik de sfeer wel een beetje. Iedereen was vrolijk en mensen waren dagelijks bezig met het vieren van carnaval. Na afloop is iedereen weer in het normale werkritme belandt en ook ik heb weer mijn normale ritme gevonden. Toch heb ik niet stil gezeten!

Vorige week ben ik op zoek gegaan naar een kamer in de stad Vitória zelf. Ik woonde sinds mijn aankomst in Brazilië in Serra, een buitenwijk van Vitória. Al snel was me duidelijk geworden dat dit een gezellige buurt is, maar niet te vergelijken met de binnenstad. Via een Nederlander die in Vitória op vakantie was, heb ik een FRIESE jongen leren kennen die getrouwd is met een Braziliaanse en hier momenteel woont. Het is bijna niet te beschrijven hoe fijn het was om eindelijk weer eens mijn eigen taaltje te spreken! ;) Het was de hele avond wennen dat ik gewoon kon zeggen wat ik dacht en niet steeds bezig hoefde te zijn met het vertalen.

Met hem heb ik een avond wat gedronken en ik vertelde dat ik naar een kamer zocht in Vitória. Hij heeft dit aan zijn vrouw verteld en gelukkig wist zij nog wel wat adressen voor me van appartementen die ik kon bezoeken.

Vorige week ben ik samen met haar naar een appartement gaan kijken in de buurt Jardim da Penha. Dit is dicht bij de universiteit van Vitória en hier wonen de meeste studenten. Ook zijn er veel leuke barretjes. Het appartement was erg knus en schoon en de mensen waren super aardig. Ik moest nog een weekje wachten voordat ik mijn intrek kon nemen, maar sinds afgelopen zaterdag woon ik hier officieel. De locatie is op loopafstand van het strand en ook de supermarkt en het uigaansgebied is dichtbij. Goed geregeld dus!

Sinds vorige week ben ik begonnen met een cursus Portugees voor buitenlanders op de universiteit. Twee keer in de week heb ik Portugese les, om de taal op die manier meer eigen te maken. Het gaat iedere week wel beter, maar het is me duidelijk geworden dat het geen gemakkelijke taal is om te leren. Door lessen te volgen hoop ik de mensen hier beter te kunnen verstaan. De groep waarmee ik les heb is erg gezellig en gevarieerd. Er zijn veel verschillende nationaliteiten in de groep zoals: Fransen, Filipijnen, Noorwegen, Duitsland en Italië. Direct in de eerste week zijn we al met elkaar gaan stappen, dus wat dat betreft was het volgen van een cursus geen slechte keuze. Het is niet alleen goed voor mijn Portugees, maar ik leer er ook meer mensen door kennen.

Nou het leukste nieuws.....

Woensdag ga ik voor 4 dagen naar Rio de Janeiro!! Ik heb vorige week een jongen ontmoet die voor een aantal dagen naar Rio gaat. Hij stelde voor dat ik wel mee kon komen en natuurlijk heb ik dit aanbod niet afgeslagen! We vliegen woensdagochtend en komen zondag in de middag terug. Ik heb er echt super veel zin in en kan niet wachten om te gaan! Hij heeft op donderdagochtend een sollicitatie en op vrijdagavond moeten we naar de gay-bar omdat hij daar met vrienden afgesproken heeft, maar de rest van de dagen kunnen toeristisch ingevuld worden. Natuurlijk ga ik proberen om de stranden te bekijken en andere toeristische attracties, maar er zijn nog geen concrete plannen

We verblijven in een hostel en zullen daar een kamer delen met 10 andere mensen. De hostel heeft een goede ligging en staat precies tussen de twee populairste stranden in. Nou nog hopen op goed weer dus!! Dit zeg ik, omdat het weer hier iets minder begint te worden. Het is het einde van de zomer en helaas is dat ook te merken. Er is iets meer regen dan in de eerste weken en ook zijn er meer wolken in de lucht. Toch blijven de meeste dagen zonnig, dus ik hoop dat we geluk hebben de komende week.

Misschien komen er nog foto´s van mijn nieuwe appartement bij, maar dat zal dan vanavond of morgen worden. Volgende week volgt er zeker weer een verslag van mijn ervaringen in Rio!!

Beijoes!! xx

  • 19 Maart 2012 - 17:13

    Trienke:

    chill Neel! Ik hie fan Simone ol hjerd dost in keamer hiedest en dost wol leuke husgenoten hast! Cool man! Lekker ticht bie olles :) Rio is echt super vet lieket mie, bin no ol beneid nei dien ferhaal der oer!

    Tut Trienke

  • 19 Maart 2012 - 17:19

    Froukje:

    Haaa! Bin ik de eerste? Leuk om wer even een verhaal te hjerren ut it moaie Brazilie! En echt helemaal top dat jim no nij Rio geane...... en ek nog ynt fliegtug, best luxe ;) Ik wit precies hoe it der is en bin derom ek vreselijke jaloers :P Geniet!!!
    Ek super dast no een eigen appartementsje hast! Goed regele ja!
    Succes mei de taal!
    Tut fan Froukje ut de Pein!

  • 19 Maart 2012 - 18:03

    Klara:

    Super vhet fankee....!! Ik wist it ntlijk allegearre ol wol aardig!
    En rio oh machtig! ik bin sa beneid hoest dot fynen gjist!!

    Geniet dr fon!!!

    dikke tut

  • 19 Maart 2012 - 18:17

    Simone:

    Hee Neel,

    Wat super vet das nei Rio gjist disse wike!!
    Sille we oars oare wike efkes belje? We rinne elkoar steeds mis haha. Oars efkes Skype! As hast gjin internet yn dien appartement?

    XX

  • 19 Maart 2012 - 18:22

    Willeke:

    Heee Neeltje!
    Leuk verhaal hast skriuwn! De taal sil mei de lessen fest snel wot better gean! Dus richting Rio, wot super! Heel folle plezier en succes op stage uiteraard! ;)
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Vitória

Een half jaar naar Vitória

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

Laatste reisweek

27 Juli 2012

Derde reisweek

16 Juli 2012

Tweede reisweek

09 Juli 2012

Eerste reisweek

27 Juni 2012

Bahia - Porto Seguro
Neeltje

In februari ga ik voor een half jaar stage lopen in Brazilië. Om iedereen toch nog een beetje op de hoogte te houden van mijn ervaringen heb ik deze link aangemaakt.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 19791

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Een half jaar naar Vitória

Landen bezocht: