Bahia - Porto Seguro - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu Bahia - Porto Seguro - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu

Bahia - Porto Seguro

Door: neeltjeinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

27 Juni 2012 | Brazilië, Vitória

Bom dia allemaal,

Vorig weekend ben ik een lang weekend naar Bahia geweest. Bahia is een staat gelegen naast Espirito Santo en is bekend om haar mooie omgeving. We verbleven in Porto Seguro, een mooie regio dat nog een traditioneel centrum heeft en veel mooie stranden.

Op donderdagavond zijn Rovana en ik met de bus naar Porto Seguro gegaan. Het was een busreis van ongeveer 8 uur, dus we konden slapen tijdens de reis. Op vrijdagochtend om 9 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming. Met de taxi konden we snel naar het centrum van Porto Seguro gebracht worden, want hier hadden wij een hotel geboekt. Het hotel stond ook daadwerkelijk midden in het centrum en zag er netjes uit. Het was een simpel hotel, maar de eigenaren maakten dat met hun gastvrijheid meer dan goed. Ze waren ontzettend behulpzaam en we konden 3 uur voor de officiële inchecktijd al naar onze kamer.

Na ingecheckt te hebben, zijn we eerst rond gaan kijken in het kleine centrum van Porto. Er waren veel eetgelegenheden en ook waren er veel traditionele winkeltjes. Alles zag er schitterend uit en in een winkeltje in de buurt hebben we ontzettend veel souvenirs gekocht. Hoef ik me daar niet druk meer over te maken tijdens mijn rondreis door Zuid-Amerika ;) Ook hebben we direct bij een klein reisbureau voor de zaterdag een hele dag weg geboekt. Na dit alles geregeld te hebben, zijn we met de bus naar een nabijgelegen strand gegaan. Het zag er allemaal prachtig uit en gaf een heel romantisch gevoel.

Het bleek dat dit strand dichtbij een indianenkamp lag. De indianen zijn het officiële eerste volk van Brazilië en overal zijn nog kampen van indianen die zich afzonderen van de moderne levensstijl. We zijn in één van hun winkeltjes gaan kijken en hebben hier een vrouw in traditionele klederdracht ontmoet. Het zag er allemaal heel kleurrijk uit en ook de kinderen liepen in traditionele kleren. Erg leuk om te zien hoe zij hier leven en hoe ze aan hun tradities vasthouden.

´s Avonds zijn we met de veerboot naar een eiland gegaan waar feest was. Op het eiland was een klein aquarium, meerdere barretjes en een aantal kleine discotheekjes. De avond was een groot succes en het was ontzettend goed opgezet. Iedereen kon er wel iets vinden wat ze leuk vonden en het idee van dit eiland was erg geslaagd. We hebben een lange gezellige avond gehad.

Helaas moesten we zaterdag wel weer om 7.30 uit bed omdat we natuurlijk een dagje uit geboekt hadden. Om 8 uur werden we opgehaald en gingen we de historie van Bahia bekijken en kwamen we langs 2 stranden. We hebben de eerstgebouwde stad van Bahia bekeken waar nog steeds de traditionele huizen staan. Ook zijn we langs een strand gegaan en hier hebben we onze lunch gehad. Het strand was prachtig en we konden even heerlijk uitrusten. Na het strand zijn we langs een eiland gegaan waar een andere stad op gevestigd is. Ook deze stad heeft een romantisch centrum en is geschikt als toeristische trekplijster. Rond een uur of 5 waren we terug en hebben we eerst even uitgerust van de drukke dag ;)

Toen we op zondag wakker werden hadden we helaas de pech dat het was gaan regenen. We moesten onze plannen dus bijstellen en zijn eerst wat gaan eten in het centrum van de stad. Rond 11 uur was de regen opgehouden en zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we lunch gehad, maar later op de middag was er toch weer regen. We hebben wat gewinkeld en om 8 uur ´s avonds ging onze bus weer terug naar Vitória.

Bahia is een super mooie staat en voornamelijk Porto Seguro is volledig ingericht op het toerisme. Ze zeggen dat de mooiste stranden van Brazilië hier te vinden zijn en daar ben ik het mee eens. De omgeving is super en ook de mensen zijn erg gastvrij. Een heerlijk laatste weekend voor mij dus, want... zondag begint mijn rondreis door Zuid-Amerika al!!

Deze week heb ik mijn stage met een voldoende afgesloten en morgen heb ik mijn laatste stagedag. Dan vlieg ik zondagochtend naar Foz do Iguaçu (de grote watervallen op de grens van Brazilië) en van daaruit ga ik met de bus naar Argentinië. Ik heb dan een maand om in Argentinië en Bolivia rond te reizen. Ook zou ik heel graag wat van Peru zien, maar ik denk niet dat ik daar de tijd voor heb.
Wat het extra spannend maakt, is dat ik nog helemaal niks geboekt of geregeld heb. Het enige wat vaststaat is mijn heenreis op 1 juli en mijn terug reis op 2 augustus. De rest moet allemaal nog ter plekke ingevuld worden. Mega spannend, maar ik ga het zeker proberen.

Ik zal ook proberen jullie zoveel mogelijk van mijn rondreis op de hoogte te houden. Op 2 augustus kom ik terug in Vitória en dan vlieg ik op 6 augustus weer naar Nederland. Wanneer ik jullie niet kan updaten tijdens mijn rondreis, dan zal ik zeker een laatste verslag schrijven vanuit Vitória.
De tijd gaat ontzettend snel, maar ik kan me nog verheugen op een laatste uitdagende maand!

Beijo, Neeltje

  • 27 Juni 2012 - 13:22

    Astrid:

    Neeltje wat maak jij gave dingen mee zeg!!! Heel mooi om te horen! En stoer dat je alleen gaat reizen, gaat vast fantastisch worden. Wel goed op jezelf passen! :) Veel plezier nog en binnenkort gaan we je verwelkomen in je nieuwe kamer ;) hahah Liefs!

  • 27 Juni 2012 - 13:56

    Dieuwke En Py:

    Neeltje!

    ien iedergeval gefelicteerd dot dien stage voldoende wie! is ut net fjar niks west. wot heerlijk lieket mie dot ek wer om de wiekeinen wer even fjot te wezen nei plakjes en ollegjer dingen te dwan. nog even en don meist lekker dien eigen gong gjean! hast miskien wol ol wot tips von Gelske en Froukje kriegen of dot net? wol spannend mei ut plannen lieket mie, maar ek wol leuk want sa kest nog wol lekker dien eigen gong gjean! Heel volle plezier en tot snel!

  • 27 Juni 2012 - 14:02

    Klara:

    Fankeee...
    Wer super om dit allegearre te lezen...
    al hynen we ol contact hoan, toch wist ik ntlijk net alle details!
    En dy souvenirs indd heel handig dost dot no allegearre hast!

    Ik soe sizze geniet dr nog fon, wont foar ost wist bist jir wer. Fyn ik wol leuk, mar ik tink dost doe it jir snel wer besjoen hast!

    It komt helemaal goed mei dyn reis echt wier, doe hast dit ik allegearre al alinne dyn! En wy contacte!!

    dikke tut!!!!(L)

  • 27 Juni 2012 - 15:28

    Willeke:

    Heee Neel!
    Olwer fan olles sjoen en dien dus, leuk! En uiteraard gefeliciteerd mei dien voldoende op dien stage! ;) Dien leste stagedei foar de boeg en don zit dot gedeelte dr wer op!
    Winskje dy heeeeel folle plezier mei dien reizen de kommende maand! Geniet dr fan en pos goed op dyzelf he!!
    Xx

  • 27 Juni 2012 - 15:32

    Marian :

    Hoi Neeltje!
    Leuk verhaal zeg! Dapper dat je dit allemaal doet en wat super dat je je stage nu hebt afgerond.. Las via via dat je minor ook is goedgekeurd en dat je een kamer hebt! Allemaal dik voor elkaar dus! Meis geniet van je laastse maand daar en als je terug bent,moeten we maar snel een keer een borrel doen!

    X Marian

  • 29 Juni 2012 - 17:49

    Chris:

    Meitsje der wot moois fan:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Vitória

Een half jaar naar Vitória

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

Laatste reisweek

27 Juli 2012

Derde reisweek

16 Juli 2012

Tweede reisweek

09 Juli 2012

Eerste reisweek

27 Juni 2012

Bahia - Porto Seguro
Neeltje

In februari ga ik voor een half jaar stage lopen in Brazilië. Om iedereen toch nog een beetje op de hoogte te houden van mijn ervaringen heb ik deze link aangemaakt.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 3111
Totaal aantal bezoekers 19689

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Een half jaar naar Vitória

Landen bezocht: