Carnaval in Brazilië - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu Carnaval in Brazilië - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu

Carnaval in Brazilië

Door: neeltjeinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

27 Februari 2012 | Brazilië, Vitória

Boa tarde,

Eigenlijk hoef ik geen reisverslag meer te maken, omdat de foto´s op facebook al voor zich spreken ;) Maar voor de mensen die me niet kunnen volgen op facebook, hier toch een update van mijn activiteiten.

Vorige week was het carnaval in Brazilië. Omdat dit hier groots gevierd wordt, zijn alle bedrijven op maandag, dinsdag en woensdag gesloten. Dit was een mooie gelegenheid voor mij om kennis te maken met een andere stad.

Zaterdag hebben we overdag carnaval gevierd op een strand bij ons in de buurt, genaamd Menguinhos. Helaas was er wel wat regen, waardoor we veel moesten schuilen. Hierdoor bleef het rustig op het strand, maar het feest was er niet minder om. In de avond zijn we met z´n drieën vertrokken naar Guarapari, een populaire stad op zo´n anderhalf uur rijden. Veel mensen uit Vitória vieren hier hun carnaval.

Guarapari is een stad met mooie stranden, leuke restaurants en natuurlijk groots carnaval! Van deze drie dingen hebben wij optimaal gebruik gemaakt. Overdag hebben we lekker op het strand gelegen waarna we ons klaar gingen maken in het appartement van vrienden. Deze mochten we gebruiken de 5 dagen dat we er waren, wat een super mooie mogelijkheid was. We hadden een mooi appartement in de buurt van het centrum.

´s Avonds gingen we eerst uit eten en daarna was het feest! Het carnaval was in de hoofdstraat en bestond voornamelijk uit parades.
De parade bestond uit mensen die verkleed waren, wagens en een eigen drumband en zang voor muziek. Wanneer de parade voorbij was gelopen, dan kon je als kijker erachteraan gaan om mee te dansen op de muziek. Hiervan hebben wij volop gebruik gemaakt waardoor we veel op straat hebben gedanst. Het was een super leuker ervaring en we hebben er alle drie erg van genoten.

Op woensdagochtend zijn we terug gegaan naar huis omdat ik ´s middags nog stage moest lopen. Donderdagavond ben ik met collega´s naar "de Saloon" gegaan, een bar met country muziek en een band. Ook hier hebben we een leuke avond gehad met veel dansen en muziek.

In Guarapari heb ik een Nederlandse jongen leren kennen die 6 jaar geleden in Brazilië is afgestudeerd. Inmiddels woont hij met zijn Braziliaanse vriendin samen in Nederland en waren ze hier voor een vakantie.
Vrijdagavond heb ik met hun een drankje gedaan bij een bar genaamd Abertura. Dit is een bar dicht bij de plaatselijke universiteit. Hier zitten veel studenten en het is een plek waar ik waarschijnelijk wel vaker te vinden ben.

Mijn weekend bestond voornamelijk uit naar het strand gaan. Zaterdag en zondag hebben we op het strand gelegen en inmiddels ben ik niet meer zo opvallend blank in vergelijking met de mensen hier ;)

Zaterdagavond ben ik samen met de mensen waar ik woon naar een verjaardag gegaan van familie. Dit was zoals ik het me had voorgesteld. We zaten buiten met muziek, veel eten, een bbq en natuurlijk veel drank. Het was een gezellige avond en ik vond het erg leuk om een keer bij een Braziliaanse verjaardag aanwezig te zijn.

Wat ik nog niet benoemd heb, maar wat erg belangrijk is: Mijn stage!
Van maandag t/m donderdag loop ik stage bij Vilux. Hier doe ik onderzoek naar de productiviteit en ik heb gelukkig leuke collega´s. Alles gaat goed op stage, dus dit leven houdt ik de komende twintig weken wel vol!

Dit was mijn verslag voorlopig. Wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn laat ik weer wat van me horen.

Dikke tût, Neeltje x

  • 27 Februari 2012 - 17:37

    Chris:

    Neeltjee!! leuk mon, dyn grutte avontuur:D Ik volgje die mooi elke keer!

  • 27 Februari 2012 - 17:55

    Kirsten:

    Kind, wat klinkt dat heerlijk!
    Je hebt het goed voor elkaar, met al dat gefeest!
    Geniet er van, zulke mooie tijden vliegen echt voorbij!
    Kus,
    Kirsten

  • 27 Februari 2012 - 18:14

    Simone:

    Super Neel!
    We prate snel wer!

    X

  • 27 Februari 2012 - 19:27

    Klara:

    Ah fankee... Wy hynen fannemidje ek ol eem praat, mar super vhet dyn verhaal!!! En heerlijk dot it soks waar is he!

    Succes dear mei alles!!!!
    dikke tut fon ut ZA

  • 28 Februari 2012 - 14:01

    Dieuwke En PY:

    Hee Neeltje! alde fakansje ganger! ik hald natuurlijk dien foto's goed ien de gaten en it sjot der echt super mooi en leuk uit, bin wol jaloers op die jer. tis jir no wer aardig rijnderig en bie die heerlijk waar! geniet dervan!

    dikke tút fon ús

  • 29 Februari 2012 - 12:07

    Johan Van Seijst:

    Beste Neeltje,
    Wat geweldig avontuurlijk voor jouw!!
    Maar je had reeds een beetje geoefend vorig jaar in de party tent bij jullie thuis en achter ons. Iedereen was geweldig verkleed.
    Je bent maar een keer jong geniet ervan. Verder nog heel veel plezier aldaar toegewenst!!!

    Johan.

  • 04 Maart 2012 - 14:40

    Gerwold:

    yo neel,

    De foto's bin net sa heal dudelijk, mar ik kin wol sjen dost der in moai carnaval feestje han hast. Dot is wer in x wot oars don in kroegjontsje yn'e welling haha.
    No doe mast der nog mar eam geniete fan dyn avontuur yn Brasil. Sist fast nog wol folle oare leuke dingen beleve. Wy hjerre it wol.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Vitória

Een half jaar naar Vitória

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

Laatste reisweek

27 Juli 2012

Derde reisweek

16 Juli 2012

Tweede reisweek

09 Juli 2012

Eerste reisweek

27 Juni 2012

Bahia - Porto Seguro
Neeltje

In februari ga ik voor een half jaar stage lopen in Brazilië. Om iedereen toch nog een beetje op de hoogte te houden van mijn ervaringen heb ik deze link aangemaakt.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 19802

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Een half jaar naar Vitória

Landen bezocht: