Eerste week in Brazil - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu Eerste week in Brazil - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu

Eerste week in Brazil

Door: neeltjeinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

14 Februari 2012 | Brazilië, Vitória

Bong dia allemaal!

Afgelopen woensdagmiddag ben ik aangekomen in Vitoria. Bij aankomst stond de familie, waar ik de komende 6 maanden zal logeren, me al op te wachten. Bij de kennismaking bleken de voorspellingen waar te zijn. Brazilianen spreken geen Engels. Dit was me van te voren al verteld, maar toch was er een stiekeme hoop dat het allemaal wel mee zou vallen. De eerste dagen was het communiceren dus erg moeilijk, maar met veel gebaren kon ik me toch nog redelijk verstaanbaar maken.

Op de dag van aankomst had ik direct ´s avonds al een bijeenkomst van de "School of Samba". Dit is de groep waarmee ik op zaterdag carnaval zou vieren in Vitoria. De bijeenkomst was erg gezellig met veel muziek, dans en een eche drumband. Het blijkt dat de drumband de kern is van de School of Samba en deze zorgt voor de muziek waarop gedanst wordt tijdens de parade.

Donderdag en vrijdag had ik nog vrij van mijn stage, die maandag zou beginnen. Op deze dagen heb ik de mensen om me heen beter leren kennen. Een Engels pratende neef van de familie (Romulo) mij geholpen met het regelen van een sim-kaart en andere spullen.

Op zaterdag zijn we overdag naar een super mooi strand geweest en hebben we heerlijk in de zon gelegen. Het weer is hier perfect, rond de 30 graden.
´s Avonds was de parade, maar eerst gingen we nog wat drinken en omkleden bij José Geraldo. Deze man spreekt goed Engels en had me uitgenodigd om mee te doen aan het carnaval. Ik had mijn kostuum nog niet gezien en had dus geen idee wat ik kon verwachten. Uiteindelijk was het een super mooi kostuum, met de kleuren van het land.

De parade zelf was echt heel gaaf om aan mee te doen. De Brazilianen zijn heel enthousiast en leven het hele jaar naar deze week toe. Tijdens de parade hebben we veel gedanst en moesten we door de hoofdstraat dansen met grote tribunes vol met mensen. Ook al was mijn samba niet zo goed als die van de anderen, het was een onvergetelijke ervaring, direct al in de eerste week!

Gister ben ik begonnen met mijn stage en ook hier wordt veelal Portugees gesproken. Het begrijpen van de taal gaat al steeds beter, maar ik zal nog wel Portugeese lessen volgen om me beter verstaanbaar te maken. Op dit moment is het nog erg rustig op mijn stage, maar ik hoop snel te kunnen beginnen met mijn onderzoek.

Dit was alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt. Vanaf zaterdag is het echte carnaval en dan heeft iedereen t/m woensdag vrij. We weten nog niet waar we naar toe gaan, maar het zal zeker gevierd worden!

Ciao,
Neeltje X

  • 14 Februari 2012 - 12:02

    Hennie:

    Wat in feest al yn de earste wike. Prachtich! En dan nije wike echt karnaval fiere, do falst wol mei de noas yn 'e bûter. Dat karnaval is grif hiel oars as op de Klinge. Wol foto's meitsje hear.
    dikke tút

  • 14 Februari 2012 - 12:06

    Trienke:

    Heee Neel!

    Wot in super vet ferhaal! Spannend man mei san parade mei rinne :) Dot kostuum wie ek ol sa mooi, sech ik op facebook!! Hiel folle plezier mei carnaval! En dot portugees komt fest wol goed!

    Leafs Trienke

  • 14 Februari 2012 - 13:05

    Dieuwke En PY:

    Neeltje!

    wot stoer jong! seach dien pakje ek ol, krekt echt man, en dit wie nog maar een voor proefje. ost werom komst kest do ek heel goed donsje, mast ut us ek maar even lere jer! heel folle succes mei dien stage en een protte plezier mei carnaval! Leafs

  • 14 Februari 2012 - 14:35

    Sanne:

    Heee lady,

    Wat een mooi verhaal zeg, direct gezellig en prima vermaak! Fijn om te horen dat het goed gaat. Met het Portugees gaat het heus wel goed komen. You can do it!

    Hou ons op de hoogte :).

    Fijn carnaval, kussie!

  • 14 Februari 2012 - 19:49

    Brende:

    Goed om te lezen Neeltje! Have fun X

  • 15 Februari 2012 - 08:37

    Simone:

    Hiel cool Neel!!
    Ik sit hjir wat in begjin te meitsjen mei myn ofstuderen en do hearlijk yn'e sinne!
    Geniet der fan!
    Beljen juster wie leuk! Wiest wol wat slecht te ferstean, mar misskien kaam dat ek wol troch ús ferbining!!

    Leafs!

  • 15 Februari 2012 - 14:26

    Johannes:

    Bom dia, gostei ler este noticoa! Mar goed, silst it snel oppikke tink ik, doch de familje de groeten
    Mooie fotos, bleaw stjoeren ( miskien concecao de barra? )
    Abracao johannes

  • 15 Februari 2012 - 19:17

    Antje Wimke:

    He Neel super om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet er van het weer maar op mooi weer hoef je aan de foto's te zien niet te wachten.
    Gr AW

  • 19 Februari 2012 - 13:51

    Janneke:

    Hee Neel! Dus samar nei Brazilië, wat cool! It liket my in prachtich lân ta, en wat in aventoer! Ik winskje dy in protte sukses en genietsje der mar fan!

  • 24 Februari 2012 - 10:15

    Sietze Van Der Velde:

    It liket hast dast mear leuke dingen oan it dwaan bist dan dast mei dyn stage bezig bist :P haha
    Moai dast it yn els gefal wol nei dyn sin hast der. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Vitória

Een half jaar naar Vitória

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

Laatste reisweek

27 Juli 2012

Derde reisweek

16 Juli 2012

Tweede reisweek

09 Juli 2012

Eerste reisweek

27 Juni 2012

Bahia - Porto Seguro
Neeltje

In februari ga ik voor een half jaar stage lopen in Brazilië. Om iedereen toch nog een beetje op de hoogte te houden van mijn ervaringen heb ik deze link aangemaakt.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 19801

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Een half jaar naar Vitória

Landen bezocht: