Eerste reisweek - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu Eerste reisweek - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu

Eerste reisweek

Door: neeltjeinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

09 Juli 2012 | Argentinië, Córdoba

Hallo allemaal,

Dit keer een verslag vanuit Argentinië! Ik ben namelijk sinds vorige week zondag begonnen met mijn reis door Zuid-Amerika. Helaas kan ik niet heel veel landen zien omdat ik maar weinig tijd heb. In totaal zal ik een maand reizen en in deze maand bezoek ik Argentinië en Bolivia.

Vorige week zondag ben ik met het vliegtuig vanuit Vitòria naar Foz do Iguaçu vertrokken. Zondagavond kwam ik aan in mijn hostel en hier zou ik 1 nacht slapen. Daarna op maandag de watervallen aan de Braziliaanse kant bekijken. Op maandag was ik van plan door te reizen naar Puerto Iguaçu om de watervallen daar te zien.

Aan het begin van mijn reis was ik nogal bang om alles aan het lot over te laten. Het liefste had ik mijn volledige reis al gepland en geboekt voor vertrek, maar dit werd mij door meerdere personen afgeraden. Om dan toch een beetje een palnning te hebben, had ik de eerste 3 dagen goed voorbereid.

Al op de eerst dag moest ik mijn korte planning veranderd. Ik kwam namelij 3 leuke mensen tegen in mijn hostel en ben met hen de watervallen gaan bekijken. We hebben op maandag de watervallen aan de Argentijnse kant gezien en konden daarmee onze volledige dag vullen. Wat een schitterende ervaring. De omgeving en grote van de watervallen zijn zo indrukwekkend, je kunt er een hele dag naar kijken. De foto`s zullen niet kunnen omschrijven wat voor indruk de realiteit op je achterlaat, een mega ervaring!
Op maandag zijn we terug gegaan naar het hostel en daarna hebben we dinsdag samen de watervallen aan de Braziliaanse kant gezien. Ook erg mooi, maar iets minder indrukwekkend. Daarna gingen mijn reisgenoten naar een andere plaats in Brazilië en heb ik een ticket geboekt voor de bus naar Argentinië.

Dinsdagmiddag ben ik op de bus gestapt naar Argentinië, Buenos Aires. Hier kwam ik op woensdagochtend om 9 uur aan. Het was dus een erg lange reis, maar de omstandigheden waren prim! Ik kreeg eten in de bus, (avond en ontbijt) en de stoelen konden helemaal liggen. Al met al goed geslapen en ik kwam uitgerust in Buenos Aires aan. Hier had ik een hostel uitgezocht waar ik graag wilde verblijven, maar deze had ik nog niet geboekt. Mijn voordeel is dat ik in het laagseizoen aan het reizen ben, dus dat er in bijna alle hostels nog genoeg plek is. Het was dan ook geen probleem om in Milhouse hostel te verblijven.

Milhouse hostel is een klein hostel met 2 verdiepingen. Er is nog een milhouse hostel 3 straten verderop die groter is en 6 verdiepingen heeft. Deze twee hostels organiseren iedere avond een feest en regelen toegang tot de leukste clubs. Het was dus duidelijk een feesthostel.

Woensdagochtend ben ik ingechekt en heb ik ook direct een tour gedaan naar de begraafplaats waar Evita ligt. We hebben in de duurste straat van Buenos Aires rondgelopen en hadden een gezamenlijke lunch in een leuk restaurant. ´s Avonds was er een feest in het andere Milhouse hostel en daarna zijn we doorgegaan naar een discotheek in de buurt. Al direct de eerste dag een drukke dag gehad, maar erg gezellig. Je leert zoveel mensen kennen die ook aan het reizen zijn. Iedereen praat met iedereen en op deze manier zit je nooit alleen.

Donderdagochtend had ik een wandeltour geboekt vanuit het hostel naar de wijk La Boca. Een kleurrijke wijk waar een stadion staat van de populairste voetbalclub in Argentinië. Allereerst zijn we dit stadion binnen gegaan waar ook een museum in gevestigd is. We kregen een uitgebreide uitleg over de geschiedeis van de club en konden in het stadion foto`s nemen. Erg leuk om dit allemaal te zien en te zien hoe groot de passie is onder de Argentijnen. Natuurlijk was ik al wat gewend omdat ik 5 maanden in Brazilië ben geweest, maar hier werd duidelijk dat er geleefd werd voor veotbal.

Na het stadion hebben we gegeten in een super schattig restaurantje met ontzettend slecht eten. De omgeving maakte veel goed, dus we hebben een leuke lunch gehad. Na de lunch hebben we de beroemde straat in La Boca bekeken. De huizen hier hebben allemaal verschillende kleuren. De reden hiervoor is dat de mensen vroeger te arm waren om verf te kopen. Ze bedelden dus om resten verf en konden met alle resten hun huis verfen. Alle ramen, muren en deuren kregen dus een andere kleur. De wijk stond dus voor armoede. Op dit moment is dat gevoel weg en geeft het een vrolijk gevoel. De straat ziet er prachtig uit en is een toeristische trekplijster geworden. Het was de mooiste plek in Buenos Aires die ik bekeken heb. ´s Avonds zijn we weer naar het Milhouse feest gegaan en hebben daarna een gezellige avond in een van de clubs gehad.

Vrijdag ben ik met een Ierse jongen zelf de omgeving gaan verkennen. We hebben een kathedraal van binnen bekeken en zijn naar the Pink house gegaan. Dit is het huis en de werkplek van de president. Daarna zijn we langs de rivier gaan lopen en hadden we voor het eerst een dag met veel zon. Hier hebben we gebruik van gemaakt door op het terras te zitten met een lekkere cocktail. Al met al een relaxte dag en ook `s avonds weer een gezellig feest.

Zaterdag ben ik samen met een Amerikaans meisje naar de lokale markt van Palermo gegaan. Argentijnen verkopen hier traditionele handgemaakte producten, maar ook veel kleding. Het zag er erg leuk uit en had een goede sfeer. Na deze markt zijn we naar Santa Fe gegaan wat bekend staat om haar vele winkels. Hier hebben we de rest van onze dag doorgebracht. Ook `s avonds was er weer wat georganiseerd door mijn hostel zodat ik me nooit hoefde te vervelen.

Op zondag ben ik met een groepje van het hostel naar de Antique market in de buurt gegaan. Het was een markt waar iedereen die iets wil verkopen kan gaan zitten. Iedereen is vrij om een plek uit te kiezen en haar spul te gaan verkopen. We hadden er al veel over gehoord, maar de markt was super. Het was mega groot, echt onvoorstelbaar. We dachten dat het èèn straat zou duren, maar het was wel 8 straten lang. Het duurde 2,5 uur voordat je langs alle kraampjes was gelopen. De sfeer was rustig en typisch iets van Argentinië. We hebben hier bijna onze hele dag doorgebracht. Na deze markt vonden we een openlucht concert op de main avenue van Coca Cola. Dit in verband met Independence day van Argentinië wat vandaag is. Hier hebben we nog even gekeken en daarna heb ik de taxi naar het busstation genomen.

Zondagavond ben ik dus op de bus gestapt naar Còrdoba. Hier ben ik vanochtend vroeg om 7 uur aangekomen. Ik had alweer een hostel uitgezocht die me leuk leek en ik kon direct inchecken. Gelukkig kon ik nog 2 uurtjes slapen voordat het ontbijt begon. Dit had ik erg nodig omdat ik in Buenos Aires geen nachten heb gehad van langer dan 5 uur slaap.

Vandaag ga ik lunchen met een aantal mannen die ik ontmoet via Froukje. Ze wonen in Còrdoba en zijn bereid me de stad te laten zien. Super leuk om dat met lokale mensen te doen, dus ik ben erg benieuwd. Ook is er vanmiddag een parade vanwege Independence day. Alweer een drukke dag dus!

De planning is om op woensdag of donderdag door te reizen naar Salta. Volgende week zal ik jullie meer vertellen over mijn verblijf in Còrdoba en Salta..

Neeltje xx

  • 09 Juli 2012 - 16:09

    Marije:

    Hi Neeltje,

    leuk om yn reisferhalen te lezen. Do makkest te folle mei om allerjer op te skriuwen neffens my! Wat in moaie dingen besjochst do en wat in feest!
    Geniet der noch efkes fan!
    Leafs Marije

  • 09 Juli 2012 - 17:57

    Klara:

    Fankeee wot hast wer een mooi verhaal!! Echt super mon!
    xx

  • 09 Juli 2012 - 18:51

    Sander Akkerman:

    Geniale verhalen Neeltje!!!! Geniet er van!

    Sander

  • 09 Juli 2012 - 20:36

    Froukje:

    Haa Neel!
    Ondanks alle drukte ek nog wer san moai verhaal skreun.... It reizen gjit super, eigenlijk hie ik ek net oars verwacht fan dy! Geniet nog maar lekker troch....... ik sit jir een bytsje jaloers te weazen, maar dan ha we nij diin reis een hoop om oer bij te kletsen!
    Have funnn... en blieuw foarzichtig ;)

    Tuuut Frouk

  • 10 Juli 2012 - 08:41

    Trienke:

    Whoow Neel! Wot in avontuur sis! Wot leuk dost sa mei ollegjer verskillende minsken op paad gjist en ol die moaie dingen besjochst :) Hiel folle plezier nog bie dien fjirder reis!

    xx Trienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Een half jaar naar Vitória

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

Laatste reisweek

27 Juli 2012

Derde reisweek

16 Juli 2012

Tweede reisweek

09 Juli 2012

Eerste reisweek

27 Juni 2012

Bahia - Porto Seguro
Neeltje

In februari ga ik voor een half jaar stage lopen in Brazilië. Om iedereen toch nog een beetje op de hoogte te houden van mijn ervaringen heb ik deze link aangemaakt.

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 19734

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Een half jaar naar Vitória

Landen bezocht: