Montanhas in Araguaia - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu Montanhas in Araguaia - Reisverslag uit Vitória, Brazilië van Neeltje Zee - WaarBenJij.nu

Montanhas in Araguaia

Door: neeltjeinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

14 Juni 2012 | Brazilië, Vitória

Boa tarde,

Vorige week vermelde ik dat ik een weekend naar Bahia zou gaan. Dit is niet doorgegaan, de plannen zijn veranderd. Het weekend Bahia is verschoven naar volgende week, in plaats daarvan ben ik een weekend naar de bergen gegaan.

Op donderdag had iedereen vrij in verband met een vakantiedag. We hadden ontzettend veel geluk met deze dag omdat het erg zonnig was. Ik heb heerlijk met een vriendin op het strand gelegen en ben weer een beetje bijgekleurd. Op vrijdagmiddag heb ik de bus genomen en ben naar Menno en Rovana gegaan die een huis in de bergen bezitten.

Bergen klinkt heel erg stoer, maar het zijn niet echt hele grote bergen. Het uitzicht was prachtig en er waren daadwerkelijk een soort van bergen te zien, maar jullie hoeven je geen reusachtige bergen voor te stellen ;)

We sliepen in het huis van Rovana haar moeder in het plaatsje Araguaia. Dit is een klein stadje, maar het ligt wel erg centraal van alles. Helaas hadden we op vrijdag wel een beetje pech met het weer. Zo mooi als het donderdag was, zo regende het op vrijdag. Ik kwam rond een uur of 5 aan met de bus en toen heb ik me eerst geïnstalleerd in het huis.

´s Avonds zijn we uit eten geweest in Domingo Martins. Dit is een plaatsje waar van oorsprong veel Duitsers en Italianen zich gevestigd hebben. De oorsprong van deze mensen is nog steeds goed terug te zien. De meeste inwoners hadden een lichtere kleur ogen, haar en huid. Ook de huizen waren heel erg anders. Je had echt het gevoel dat je in oostenrijk aan was gekomen tijdens een skivakantie. De stad was erg mooi en we hebben in een knus restaurant gegeten. Ook hadden we erg veel geluk met het weekend waarin we er waren omdat ze een cultuurweek hadden. Er traden bands op en iedereen was op de straat.

Op zaterdag hadden we gelukkig weer volop zon en zijn we naar een grote waterval gegaan. Een prachtige omgeving, echt geweldig. De waterval was super en ook de omgeving waarin deze lag was geweldig om te zien. Echt een puur natuur gevoel na 4 maanden in de stad! Na de waterval wilden we een berg beklimmen, maar het was ontzettend druk. Er waren te veel mensen voor de gids, dus we konden niet meer mee. Er was ons verteld dat op de berg ook zwembaden aan waren gelegd, dus we hadden wel erg graag mee gewild. We hadden daarom het plan gemaakt om het de volgende ochtend om 9 uur weer te proberen. Toch waren we al een stukje op de berg voor de echte tocht begon, dus we hebben wel erg genoten van het uitzicht. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, de natuur was echt schitterend! Na de berg hebben we de laatste 3 minuten van het Nederlands elftal kunnen zien (zoals jullie weten erg de moeite waard). We hebben daarna maar een troostbiertje genomen en boodschappen gedaan. ´s Avonds hebben we thuis de bbq aangedaan en hebben er een gezellige avond van gemaakt.

Zondagochtend om 7 uur de wekker omdat we terug moesten naar de berg! Helaas hadden we pech en regende het ontzettend hard. Aan de lucht was te zien dat het die dag ook niet meer op zou houden, dus onze plannen vielen letterlijk in het water. We zijn maar weer in bed gekropen en hebben lekker uitgeslapen. Daarna hebben we onze ochtend nuttig besteed door het huis schoon te maken en hebben thuis gelunched. In de middag zijn we naar Dominge Martins gereden voor een tweede verlate lunch. Hier hebben we heerlijk gegeten, waarna we terug zijn gereden naar huis. (Nog steeds regen...)

´s Avonds hebben we het weekend afgesloten door naar de bioscoop te gaan. Al met al een heel gezellig weekend en ik heb genoten van mijn omgeving. Dit weekend zijn er nog geen grootse plannen, dus volgende week even rust ;) Over 2 weken horen jullie wel hoe Bahia is geweest.

Neeltje xx

• 14 Juni 2012 - 20:14

Elske:

Jammer fan de rein....
    Mar sa te lêzen ha jim jim toch noch wol fermakke!
    Groetsjes! xx

• 15 Juni 2012 - 07:48

Fokje:

Hey Neeltsje, leuk dost us sa ope hichte haldst fan ol dyn belevenissen, prachtig om te lezen! 't gjit dy goed! Folle plezier der nog!
    Groetsjes!

• 18 Juni 2012 - 20:05

Wytske:

Jee wat een super ervaring om daar te zijn.
    Leuk om te lezen wat je daar zo al beleeft.
    En op de foto`s te zien te zien vermaak je je daar prima.
    Nog veel plezier daar!!!

Tot horens,

Groetjes Wytske

• 26 Juni 2012 - 18:27

Hilde En Ieuwe:

Leuk verhaal neel!
    Hast us mar goed op de higte van alles!
    Hopelijk wurd ut waar wer wot better. Ut hat hjir ek verskrikkelijk bot reint. Hjoed wie ut er volop sinne.. Liket wol wot op ut waar fan jim der dus ;)

Ik sjoch no ol ut nij dyn nije avonturen!

Leafs Hil en Joe